در حال بارگذاری ...
تئاتر نوجوانان با موضوع مهدویت روی صحنه می‌رود

نوانمایش «تا یک قدمی»؛ نذری برای ظهور 

نوانمایش «تا یک قدمی» با موضوع مهدویت در تالار سوره حوزه هنری، ۱۰ و ۱۱ اسفند روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، نوانمایش «تا یک قدمی» نوشته مسعود اسماعیلی و کارگردانی کوروش محمدی، کاری از دانش‌آموزان دبستان قرآنی اندیشه صفا با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان 10 و 11 اسفند هر شب ساعت 19:30 در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

کوروش محمدی، کارگردان این نمایش گفت: «دبستان قرآنی اندیشه صفا در راستای اهداف تربیتی و فرهنگی که داشته از نوانمایش به عنوان یکی از بهترین بسترهایی که می‌توان به بحث امام زمان (عج) و مهدویت پرداخت، استفاده کرده است. این مدرسه با نوانمایش سعی دارد بحث مهدویت را برای مخاطبان خود تشریح کند و به همین بهانه هم دانش‌آموزان پایه ششم هرساله نوانمایشی را آماده اجرا می‌کنند.»

او با اشاره به اینکه امسال این گروه، متشکل از 38 نفر در بخش سرود است که در کنار هشت بازیگر روی صحنه حضور خواهند داشت، گفت: «مسعود اسماعیلی متن این نمایش را چند سال پیش به نگارش درآورده و ما با توجه به اینکه می‌خواستیم مسائل و علت غیبت امام زمان (عج) را تشریح کنیم، این متن را برای اجرا انتخاب کردیم.»

کارگردان نوانمایش «تا یک قدمی»  ادامه داد: «در انتخاب داستان‌ سعی شده متنی انتخاب شود که به روحیه نوجوانان نزدیک باشد تا افراد بتوانند با بازی‌ها و شعرها و سرودها با اثر ارتباط برقرار کنند.»

او درباره مضمون این اجرا گفت: «امسال نمایشنامه نسبت به اجراهای سال گذشته، متن این نمایشنامه قوی‌تر است و به ماجرای عطاری می‌پردازد که شیفته دیدار امام زمان (عج) است. او در این مسیر با مسائلی درگیر می‌شود که قطعا برای مخاطب دیدنی است.»

کارگردانی نوانمایش «تا یک قدمی» با اشاره به اینکه این اثر طی دو ماه و نیم تمرین آماده اجرا شده است، گفت: «صحنه نمایش از سه بخش تشکیل شده که یک صحنه به فضای عطاری اختصاص دارد که شخصیت داستان در آنجا کار کرده و با مردم صحبت می‌کند. صحنه دیگر فضای دریا را به مخاطب نشان می‌دهد که عطار برای دیدن امام زمان (عج) از مسیر دریا می‌گذرد و صحنه آخر هم خیمه امام زمان است که بخشی از تئاتر در کنار این خیمه رخ می‌دهد.»

او افزود: «روی صحنه نمایش، اجراگران بخش نوا در سه ردیف حضور داشته و بدون استفاده از ادوات موسیقی به اجرا خواهند پرداخت.»

محمدی در معرفی این گروه اجرایی گفت: «مسئول تبلیغات؛ امیر حمیدیان، مسئول پشتیبانی و اجرا؛ مهدی ایرانیان و طراح صدا؛ امیر جمالی در این کار، کنار ما هستند.»

نوانمایش «تا یک قدمی» 10 و 11 اسفند ساعت 19:30 به مدت 90 دقیقه در تالار سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به بخش تئاتر سایت گیشه 7 مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با مجموع 3 اجرا و میزبانی از یک هزار و 382 مخاطب توانست به فروشی معادل 312 میلیون و 300 ...

|

نظرات کاربران